reklama

Posledný lístok do binárneho neba

Je to takmer 6 mesiacov, odo dňa, kedy sa už neprebudil. Bola to smutná chvíľa. Neopúšťal som ho - zostávala nádej. Nedá sa predsa zabudnúť. Sprevádzal ma už od skončenia školy. Pomohol mi naučiť sa veľa nových vecí, získať prvú prácu a zarobiť si prvé vlastné peniaze, no i tvoriť doma pre seba a blízkych. 7 ťažkých rokov bol nápomocný mne aj mojim blízkym. Mal nezanedbateľný vplyv na smer nielen môjho a nie iba pracovného života. Ďakujem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Dnes, po žiaľ neuspešných pokusoch o jeho navrátenie späť, zostávam aspoň s touto rozlúčkou. Rozlúčkou, ktorá je verejná preto, aby sa aspoň kúsok sveta dozvedel o tom, že tu bol. Možno rovnaký ako tisíce ďalších iMac-ov, a predsa jedinečný. Môj počítač.

Nesúdim, či je alebo nie je správne, vytvárať si vzťah k pracovným nástrojom, ktoré používame dlhé roky. Možno je v tom trochu sentimentu a spomienok, trochu mystiky a možno aj niečo z detských čias, kedy sme verili, že všetko je živé. Nastala doba, kedy sa tieto stroje delia sa s nami o svoj výkon a vlastnosti a my s nimi o náš čas. Sú to nástroje, ako každé iné a nie je nič zvláštne na tom, občas si na ne spomenúť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
hardware
hardware 

Moje gesto voči môjmu počítaču, však ide ďalej. Delím sa s vami o svoje spomienky a obrázky z jeho "pohrebu". Nie iba preto, aby som urobil radosť digitálnemu bulváru :o). Ale hlavne preto, lebo počítače tu sú. A ja budem rád, ak si vďaka mojej rozlúčke aspoň pár ďalších na moment uvedomí, čo všetko počítač predstavuje - čo všetko mu predchádzalo, čo ho sprevádza a aj to, kde v súčastnosti väčšina z počítačov končí.

design
design 

Ak by som aj ignoroval prednášky o toxicite jednotlivých jeho častí, myslím, že po tých rokoch si nezaslúži, aby som ho len tak zahodil. Rozlúčka s mojím starým počítačom bola jednoduchá, v kruhu najbližších. Mnohé z jeho častí (harddisk, repráky, mikrofón, pamäte, plastový obal) už nachádzajú iné využitie, tie ostatné zatiaľ odpočívajú v pokoji v kartónovej rakve.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
ostatky
ostatky 

Mojím prejavom úcty k môjmu počítaču je okrem tohto článku aj to, že ho nepoložím v noci ku smetiaku. Ak sa už aj nenájdu záujemcovia o ďalšie jeho ostatky, budem sa snažiť, aby som sa po jeho recyklácií mohol s troškou môjho bývalého spolupracovníka stretnúť pri nejakom inom užitočnom nástroji.

Marcel Zúbrik

Marcel Zúbrik

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Otec, manžel, programátor, lezec, lukostrelec a večný chlapec, hľadajúci harmóniu medzi krásnou prírodou a modernou technológiou.Mám svoju Tvorivú dieľňu, v ktorej sa venujem napríklad svojmu Lezeckému denníku a JaMLin-ovi.A samozrejme: I am a living, thinking entity that was created in the sea of information. Zoznam autorových rubrík:  SoftwareDokonalá stránkaKronika tulákaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu